tiistai 25. joulukuuta 2018

Kerrosrivinousu

Esittelin nämä sukat jo joulukalenterissani, mutta laitetaan nyt mukaan tälle puolelle blogiakin. Tein pojalleni joululahjaksi villasukat kerrosrivinousulla. Näistä tuli kyllä todella kauniit sukat, vaikka itse nyt sanonkin. En ole varsinaisesti sinisen ystävä, mutta näissä sukissa se näyttää todella kauniilta.


Lankana on Novitan Seitsemän veljestä lanka. Olen ottanut tavaksi tehdä kaikkiin vähän pitkävartisimpiin sukkiin resorin ennen kantapäätä. Sukat pysyvät paremmin jalassa. Päädyin näissä sukissa käyttämään resoreissa, kantapäässä ja teräosassa valkoista seiska veikkaa. Kerrosrivikohdassa on sitten käytetty seiska veikan raitalankaa ja värinä on ulappa.


Kerrosrivinousu oli minulle uusi juttu, vaikka näitä on taidettu jo pitkään tehdä. Minä olen yleensä vähän hidas kaikissa uusissa asioissa. Olin kuvitellut, että kerrosrivinousun tekeminen olisi vaikeampaa kuin se olikaan.


Ja sitten ohje kerrosrivinousun tekemiseen.
Kierros 1: Neulo yksivärisellä langalla kaikki silmukat oikein
Kierros 2: Neulo 3 silmukkaa oikein monivärisellä langalla ja nosta yksi edellisen kierroksen valkoinen silmukka neulomatta puikoille, toista näitä neljää koko kierroksen ajan
Kierros 3: Tee kuten kierros 2
Toista kierroksia 1-3.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.